Наукова школа

НАУКОВА ШКОЛА форма організації колективної наукової праці співробітників НДІ, ВНЗ, наукового центру тощо під керівництвом лідера школи, як правило, відомого вченого. Характеризується єдиною дослідною програмою, спільністю наукових поглядів і стилю наукової діяльності в конкретній галузі. Лідер є автором програмної концепції — основи для вирішення наукових задач.

Це є об’єднання однодумців, що втілюють наукові дослідження у життя. У діяльності наукової школи реалізуються такі функції: 1) виробництво наукових знань 2) поширення знань 3) підготовка обдарованих фахівців

Головною ознакою є ефективне засвоєння і дослідження її вченими актуальних проблем з висунутих керівником наукових напрямів.

Наукова школа відрізняється від звичайного наукового колективу низкою ознак:

  • – тематика досліджень наукової школи більш однорідна, ніж у лабораторії або відділі;
  • – у школі відбувається постійний процес накопичення і структуризації наукового знан-ня, тоді як у формальному колективі знання, якщо вони навіть отримані, часто не структуру-ються через розпорошеність наукової тематики;
  • – для наукової школи більш характерний неформальний поділ науковців на «генерато-рів» ідей, критиків, ерудитів тощо, тоді як у науковому колективі стосунки між науковцями більш формалізовані згідно з розподілом за посадами;
  • – у процесі відтворення поколінь учених у школі науковим керівником молодих дослід-ників завжди є учений – представник даної школи, тоді як у науковій лабораторії або відділі керівником може бути учений, що не належить до даної організації.

Читати далі (Наукові школи БДМУ)….

 
 
 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Print Friendly, PDF & Email

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Print Friendly, PDF & Email